dijous, 21 d’abril del 2011

2a Marató de la Fageda, by Ivan.

Enguany me decidia un altre cop a corre la marató del nostre poble i amb un nom que s'està consolidant com una referència al circuit de les terres de l'Ebre , "La marató de la fageda".
Arriba el dia senyalat, he dormit prou i be,estic més que tranquil i em planto a la linea de sortida rodejat d'amics i companys bastant motivat. Tres, dos, un, sortida ! ja estem al lio! Emprenem la costa la pedrola, en busca del povet del toril, els primers kilòmetres anem provant la maquinaria si esta tot be i al puesto,un ritme suau,molt suau comparant les últimes curses,però esque ens enfrontavem a 42 km molt durs. Arribo a Pallerols en un grup de cinc sense adonarme'n,bastan ràpid, no se el temps, ja que he decidit de sortir sense gps ni res. Anem pujant cap a l'escaleta i hem passa Aguiló, brincant com una cabreta desapareix de la meua vista als pocs segons, quin estil ! Quan falten uns dos kilòmetres mes o menys per arribar a l'avituallament dels plans comencem a escoltar unes esquelles i uns crits que pareixien los indios del oeste americà,i em pega per riure perque ja se qui son, quin espectacle!! els corredors que van en mi em diuen quina afició xeic! això no te preu...
Baixada del tabac tranquila,fins arribar a la pista, on anem tirant Maresma,Rubio,Royo i jo, a un ritme lleugeret que potser es l'únic tram on vaig patir un poc fins arribar a la pujada dels aviadors on ens portaria fins a la font del Retaule,a partir d'allí els dixo marxar als tres i prefereixo baixar el ritme per arribar senser al km 30 i així arribo, ritme constan i a esperar a passar l'escaleta per a donar-ho tot a la baixada, cada vegada em trobo millor i això mes els ànims de tota la gent les cames van soles i avegades ni me'n recordo que estic corrent. Al passar Pallerols em trobo molta gent de la marxa ,però no veig cap corredor fins al últim tram de la baixada tècnica, es Royo que va tocat de rampes, el passo i els últims Kms acabo de donar-ho tot,per la meva sorpresa al arribar a meta que el crono posa 4.12 i en lo premi de pujar al pòdium com a 3er senior.Molt emocionant això si però moltes forces me les van donar els companys del Trail CER,familia i amics,gràcies a tots i l'any que ve animo a tots els seniencs,gent de la comarca i d'arreu a participar a n'aquesta gran cursa. LA MARATO DE LA FAGEDA !!